Author Archives: Essi Isohanni

Uudenuutukainen TUT Cyberlabs SecLab

Kiireinen tutkijamme Markku Vajaranta kiertelee pöytäryhmiä ja poimii käteensä johtoja, jotka lojuvat osittain lattialla. – Nämä pitää vielä kiinnittää tänne pöydän alle. Muuten on valmista! Sali TC205 on maalattu ja sisustettu uusiksi ja tilaan on rakennettu uusittu TUT Cyberlabs SecLab … Continue reading

Posted in teaching | Tagged , , | Leave a comment

Oppimisympäristöistä, viihtyvyydestä ja yhteisöllisyydestä

Kooditorion eteläkulmaa koristi vielä avajaisissa yli kaksimetrinen sitruspuu, josta ei valitettavasti ole kukoistuskaudella otettua kuvaa eikä edes tarkempaa tietoa lajikkeesta. Saimme sitruspuun Koskisen Jukalta, joka ei tuolloin itse ollut kastelemassa puuta TTY:n työhuoneellaan, jossa se oli kasvanut viimeiset vuodet. Jostain … Continue reading

Posted in news, teaching | Tagged , , , , , , | Leave a comment

Kesätyöntekijöitä JOHOH:n hommissa

Kuten monet muutkin kollegamme, myös opintojakson Johdatus ohjelmointiin (JOHOH) henkilökunta on viimeaikoina pohdiskeltu erilaisten LMS:ien (eli Learning Management Systeemien) syvintä olemusta. Olisi opiskelijan kannalta kiva, jos kaikki kurssit olisivat samassa systeemissä. Toisaalta sekin olisi opiskelijan kannalta kiva, että se systeemi … Continue reading

Posted in new employee, news, summer job, teaching | Tagged , , | Leave a comment

Oliko sähköisen tentin tilassa ruuhkaa?

Se oli meidän vika! : ) Tietotekniikan laitoksen opintojaksoista Johdatus ohjelmointiin, Johdatus tietokantoihin, Ohjelmoinnin tekniikat sekä Tietorakenteet ja algoritmit arvioi opiskelijoiden osaamista tänä keväänä sähköisen tentin keinoin. Tämä tarkoittaa, että yli 800 opiskelijaa kävi hikoilemassa sähköisen tentin tilassa laitoksemme tenteissä … Continue reading

Posted in news, teaching | Tagged , , , , | Leave a comment

Hauskaa wappua!

Perinne jatkuu: tänäkin vuonna TiTen fuksien haalarien selkää koristaa laitoksemme mainos! Viime vuonna se oli TiTen logon yläpuolella ja tänä vuonna alapuolella. Hauskaa wappua! Etsi wappuhulinasta fuksi ja skannaa QR-koodi mainoksesta! : )

Posted in wishes | Leave a comment

Koko valtakunta pohtii sähköisiä tenttejä

TTY:n sähköisen tentin tilassa käytössä oleva EXAM-ohjelmisto on toteutettu kahdenkymmenen suomalaisen korkeakoulun yhteistyöhankkeena. EXAM-konsortio järjesti keskiviikkona sähköistä arviointia käsittelevän Akvaariorakkautta?-seminaarin. Olin paikalla edustamassa opettajan näkökulmaa kertomalla Johdatus ohjelmointiin -kurssin sähköiseen tenttiin siirtymisestä. Yllä pari kuvaa kalvosetistäni. Jos aihe kiinnostaa enemmän, … Continue reading

Posted in events, teaching | Tagged , , | Leave a comment

Educational Datamining in Australia, part III

I think I have almost recovered from my jetlag and it is time to publish the final part of this travel trilogy. Considering these circumstances, it was hard to stay inside for work but I managed to get my SPSS … Continue reading

Posted in research, research visit | Tagged , , , | Leave a comment

Educational Datamining in Australia, part II

To be able to dive into the world of educational datamining, I had gotten an interesting dataset from a colleague in Helsinki University. It included anonymized data from their introductory programming course. I’m lucky to have many colleagues who were … Continue reading

Posted in research visit | Leave a comment

Educational Datamining in Australia, part I

Having received an order to travel somewhere, I headed Australia on the 7th October. My first destination was Sydney. After my dissertation I have mainly concentrated on teaching development but now I have this extraordinary opportunity to familiarize myself with … Continue reading

Posted in research, research visit | Tagged , , | Leave a comment

How not to be a “Spherical Cow”: a quantitative approach

OK, now that I have got your attention with that catchy title, I hope to sustain it for a couple more minutes while you read this #hopefullynotsoboring blog post. My name is Kameswar Rao Vaddina (in short you can call … Continue reading

Posted in new employee, news, research | Tagged , , , , | Leave a comment